Vergroot je succes als zakelijk verkoper op bol. met alle features die je mist bij bol. zelf.
-
Één tool voor alle features
Geen 5 verschillende tools meer nodig, maar alles op één dashboard.
-
Support van deskundige verkopers
Een tool voor en door Zakelijk Verkopers met jarenlange ervaring.
-
Regelmatig nieuwe features
We zijn continu bezig om ons platform te verbeteren en nog meer features toe te voegen.
Veelgestelde vragen
Welkom bij de veelgestelde vragen pagina van Zakelijkverkopen.nl. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over onze features, dienst, klantenservice en meer. Heb je zelf ook een vraag, suggestie of opmerking? Deze kan je hieronder naar ons versturen.
Algemeen
Wat is Zakelijkverkopen.nl?
www.zakelijkverkopen.nl is een digitaal platform ontwikkeld door bol.com verkopers voor bol.com verkopers. Het doel is om bol.com verkooppartners meer tools te geven om hun bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Het stelt ondernemers in staat om het verkoopproces te optimaliseren en biedt diverse tools voor efficiënt beheer van producten en diensten.
Welke functies biedt Zakelijkverkopen.nl aan?
Door jarenlange ervaring van het gebruiken van het bol. platform kwam er wel het één en ander naar boven wat beter kon. We missen als bol.com verkopers features in het dashboard van bol. en daarom zijn we aan de slag gegaan om deze features zelf te maken. Zakelijkverkopen.nl biedt onder andere features zoals orderbeheer via picklijsten en het downloaden van pakbonnen en labels. Automatische facturatie richting jouw klanten via bol. Het versturen van Review mails. EAN-checker voor concurrenten, Inkoophulp/voorraadbeheer en medewerker accounts om taken uit handen te geven.
Hoe meld ik me aan bij Zakelijkverkopen.nl?
Ga naar https://zakelijkverkopen.nl, klik op "Aanmelden" en volg de instructies om een account aan te maken. Je kan beginnen met een Proefversie. Deze is later om te zetten naar een volwaardig account.
Wanneer krijg ik toegang tot de webapplicatie?
U kan meteen gebruik maken van de webapplicatie na het maken van een account en te starten met de Demo versie. Wilt u deze omzetten dan volgt u de instructies om deze naar een volwaardig account te zetten. Vanaf dan kan u ongelimiteerd gebruik maken van onze webapplicatie.
Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Zakelijkverkopen.nl?
Wij hebben een gratis proef versie die waarvoor je je kan aanmelden. Wij doen niet aan verschillende niveaus voor abonnementen zoals andere websites. Na de proefversie kan je ervoor kiezen om een abonnement af te sluiten voor 30 euro exclusief BTW.
Wat kan ik met een gratis proefabonnement?
Je kan al onze diensten gratis uitproberen voor een periode van 14 dagen. Deze 14 dagen gaan direct in na het aanmaken van een nieuw account. Aan het eind van de proefperiode kan je gemakkelijk overstappen naar een volwaardig account. Je behoudt al je instellingen en statistieken.
Hoe zorgt Zakelijkverkopen.nl voor de beveiliging van mijn gegevens?
Wij nemen de veiligheid en privacy van jouw gegevens serieus. Lees ons privacybeleid hier voor meer informatie.
Is Zakelijkverkopen.nl onderdeel van bol.com?
Deze website, webapplicatie en elk ander onderdeel van zakelijkverkopen.nl is op geen enkele wijze onderdeel van bol.com. Elke service die op deze website wordt verleend is een op zichzelf staand product van zakelijkverkopen.nl.
Klantenservice
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
We staan klaar om je te helpen! Neem contact met ons op via klantenservice@zakelijkverkopen.nl of chat met ons via onze Discord die te vinden is via Discord. We zijn op werkdagen te bereiken van 09:00 tot 17:00.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
Als je je wachtwoord vergeten bent, kan je hier voor het resetten van je wachtwoord.
Waar wijzig ik mijn accountgegevens?
Als je ingelogd bent in je account kan je via de optie Instellingen bij je accountgegevens komen. Vanuit daar kan je de gewenste informatie aanpassen. Wil je iets aanpassen wat hier niet mogelijk is? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website.
Waar kan ik suggesties voor verbeteringen achterlaten?
We horen graag feedback van onze klanten, maar natuurlijk ook van mensen die ons product nog niet hebben aangeschaft en vinden dat er iets beter kan op de website zelf. Bericht ons via het contactformulier en wij nemen je suggestie in behandeling.
Features
Welke features biedt Zakelijkverkopen.nl aan?
Onze features worden constant uitgebreid en verbeterd. Een kleine greep uit het aanbod: picklijst, pakbonnen, orderverwerking, automatische BTW facturen, review e-mails, PostNL label downloads, medewerker accounts, retourverwerking en dus nog veel meer.
Wat is een BTW-factuur en waarom moet ik deze als verkooppartner van bol. opmaken?
Een BTW-factuur is een document waarin alle goederen en diensten die je levert aan andere ondernemers of particulieren, inclusief de berekende btw worden gespecificeerd. Als verkoper op bol. ben je verplicht om facturen op te stellen, aangezien bol. fungeert als tussenpersoon in de verkoop. Met zakelijkverkopen.nl kun je onder andere het proces van het automatiseren van jouw btw-facturen op het bol.com platform vereenvoudigen.
Waarom maakt bol. zelf geen BTW-facturen voor verkopers?
Bol. brengt verkopers en kopers samen, maar is geen directe partij in de verkooptransactie tussen jou als verkoper en de koper. Hierdoor is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om btw over de verkopen aan de Belastingdienst af te dragen. Bol. faciliteert het platform maar is niet verantwoordelijk voor het opstellen van facturen voor individuele transacties.
Welk e-mailadres wordt gebruikt voor communicatie met bol.com en de klant?
Bol. toont niet het daadwerkelijke e-mailadres van de klant, maar genereert een {random}@bol.com adres voor communicatie via de API. Mails van zakelijkverkopen.nl naar de klant en vice versa worden ook geanonimiseerd met een {random}@bol.com adres. Zakelijkverkopen.nl verzendt e-mails vanaf hun servers om jouw e-mailserver te ontlasten, en je hoeft je geen zorgen te maken over POP- en SMTP-instellingen.
Hoe ziet de e-mail eruit die de klant ontvangt?
De klant ontvangt een e-mail met als afzender: "{jouw bedrijfsnaam} via bol.com, {random}@bol.com". Eventuele reacties op deze e-mails kunnen automatisch naar jouw eigen mailadres worden doorgestuurd, en je kunt daar rechtstreeks op reageren. Je kunt deze instellingen configureren in jouw account onder Instellingen > E-mails of de BTW factuur / Review aanvraag pagina’s.
Hoe krijg ik mijn product boven aan het koopblok?
Via onze EAN checker kan je zien welke prijzen en levertijden je concurrenten hanteren bij een bepaald product. Ook zie je hier de prestatiescore van de andere verkopers. Deze drie factoren zijn het belangrijkst bij de bepaling van het koopblok. We kunnen niet precies aangeven hoe ver je in prijs moet dalen om de toppositie in het koopblok te krijgen, omdat dit afhangt van de bovengenoemde factoren. Pas de prijs van je product aan via de Repricer en ontdek bij welke prijs jouw product bovenaan in het koopblok staat.
Wat zijn de voordelen van zakelijkverkopen.nl?
Bij zakelijkverkopen.nl krijg je toegang tot een overzichtelijk dashboard en krijg je de hoognodige tools om nog succesvoller en efficiënter te worden als zakelijk verkoper op bol.com. In tegenstelling tot andere platforms is dit platform gemaakt voor en door bol.com verkooppartners die zelf al jaren actief zijn op Bol. Onze tools worden continu verbeterd om jou optimaal van dienst te zijn en jouw tijd en geld te besparen.
Ik heb nieuwe productinformatie toegevoegd in mijn bol. verkoopaccount, maar ik zie dit niet terug op de website. Hoe kan dat?
Het duurt 24 uur voordat productinformatie is gewijzigd op de website. Daarnaast kan het zijn dat bol.com andere productinformatie weergeeft, die beter aansluit op het product. Bol.com is een platform waar meerdere aanbieders hetzelfde artikel kunnen verkopen. Al deze aanbieders hebben de mogelijkheid om productinformatie aan te leveren. Op basis van een algoritme wordt gekozen welke productinformatie het beste is voor de klant. Deze wordt getoond op de productpagina.
Hoe worden mijn productgegevens opgehaald?
Je productgegevens worden opgehaald via de Retailer API van bol. Dit zijn gegevens zoals de productnaam, productafbeeldingen, prijs, EAN code, wel of geen voorraad, levertijd, verkooppositie en andere verkopers op het product. Op geen enkele manier worden er vertrouwelijke gegevens opgehaald vanuit je zakelijke bol.com verkoopaccount.
Hoe helpt de picklijst mij om sneller bestellingen in te pakken?
Met de picklijst staan al je openstaande bestellingen op een overzichtelijke volgorde. Alle producten die je nodig hebt kan je gemakkelijk picken met onze picklijst in de hand. De volgorde van de picklijst is dezelfde volgorde als de pakbonnen. Je kunt hierdoor 2 tot 4 keer sneller klaar zijn met inpakken.
Wat is een Repricer tool?
Een Repricer tool is een softwaretoepassing die wordt gebruikt door online verkopers om automatisch de prijzen van hun producten aan te passen op e-commerceplatformen. Het belangrijkste doel van een Repricer is om de concurrentiepositie van een verkoper te optimaliseren en de verkoopprestaties te verbeteren in een steeds veranderende marktomgeving.
Kan ik de Repricer tool helemaal zelf instellen?
Via Zakelijkverkopen.nl kan je per product een Repricer instellen. Je vult je gewenste maximum- en minimum prijs in. Je vult ook in met hoeveel euro(cent) je omlaag of omhoog wilt gaan. De tool zal dan je prijzen op bol. aanpassen naar hoe jij het hebt ingevuld. Je kan daar ook meldingen van krijgen mocht je dit willen. Al dit is in te stellen op de Repricer pagina in het account.
Wat is de retouren tool?
Wij halen je retouren op via de API en deze kan je vervolgens via het zakelijkverkopen.nl account accepteren. Dit sturen wij weer door naar bol. waar deze retouren dan als geaccepteerd komen te staan. Je kan aangeven bij het accepteren van een retour of je wilt dat de voorraad van het product wordt bijgewerkt. Krijg je een product terug en wil je dit product meteen weer bij de voorraad erbij op tellen? Dit kan geheel automatisch via ons platform.
Hoe stel ik een review mail in?
Via de pagina review mail in het account kan je een review mail opstellen. Deze wordt dan verzonden naar al je klanten. Via deze review mail pagina is nog meer te zien wat je kan instellen.
Krijgen mijn klanten de BTW-factuur opgestuurd?
Je kan er voor kiezen om automatisch BTW-facturen naar jouw klanten te sturen. Onze server verzendt de e-mails met de factuur als PDF-bijlage naar jouw klanten. Dit gaat naar hun versleutelde bol. klant e-mail adres. De mail die jouw klanten krijgen is ook versleuteld en eindigt op @zakelijkverkopen.nl.
Geven jullie ook verkoop- en andere analyses?
Via het dashboard kan je snel en overzichtelijk verschillende statistieken van jou bol. account zien. Hier kan je omzet, dag, week, order, review enzovoort cijfers zien. Als je op een product klikt kan je in nog meer detail alles zien wat belangrijk voor je is.
Hoe werkt de Inkoophulp feature?
Via Zakelijkverkopen.nl kan je de voorraad van je producten op bol. zien. Je kan ook zien wat de verkoopprognose is en dus ook wanneer deze uitverkocht dreigt te raken. Je kan dan per product instellen wanneer je een reminder van ons wilt krijgen dat je je product moet inkopen. Stel dat de import van je product 2 weken is dan krijg je van ons een bericht dat je nu moet beginnen met de inkoop zodat je over 2 weken niet op 0 voorraad staat en dan pas erachter komt en dus verkoop misloopt.
Hoe voeg ik andere gebruikers toe aan mijn account?
Via het account kan je medewerkers of partners toevoegen. Vul hier een e-mailadres en wachtwoord in voor je medewerker / partner. Per medewerker / partner kan aangegeven worden welke rechten deze persoon krijgt in zijn of haar account. Vervolgens geef je de inloggegevens aan je partner. Let op dat je ten alle tijden zelf verantwoordelijk blijft voor het account en wat hierop wordt gedaan door de partners, zoals aangegeven in de Privacy Policy en de Algemene Voorwaarden.
Hebben medewerkers toegang tot alle features?
Dit is helemaal zelf in te stellen via de Medewerkerspagina in het account. Je kan aangeven welke pagina's je medewerkers mogen zien en gebruiken en ook welke analyses, prognoses en cijfers zij mogen inzien.
Kunnen medewerkers mijn verkoopstatistieken en financiën zien?
Je kan instellen dat ze dit niet mogen zien via de Medewerkerspagina in het account.
Waarom kunnen medewerkers via Zakelijkverkopen.nl zoveel en bijna niks op bol. zelf?
Dit was één van de redenen om het platform Zakelijkverkopen.nl te maken. bol. faciliteert zeer weinig voor de iets grotere bedrijven die medewerkers hebben. Via ons platform kan je daarom nu de stap zetten om nieuwe mensen aan te nemen en om verder te groeien.
De cijfers op zakelijkverkopen.nl komen niet overeen met cijfers op bol. Waarom niet?
Dit komt omdat alles wat je ziet in je bol. account live is en meteen geüpdatet wordt. Via Zakelijkverkopen.nl zit er nog iets tussen, namelijk de API. Vanuit onze servers moeten er via de API aanvragen gestuurd worden om bepaalde gegevens op te halen. Sommige aanvragen komen sneller binnen dan andere, dat ligt aan hoe bol. hun API heeft ontworpen. De cijfers e.d. kloppen vaak weer na een paar minuten op Zakelijkverkopen.nl.
Betalingen
Welke betaalopties accepteren jullie?
Al onze betalingen gaan via de betalingsprovider Mollie. Via Mollie bieden wij SEPA, iDeal en PayPal aan. Wij werken met een automatisch incasso systeem en zullen elke maand een betaling afschrijven.
Wat kost een abonnement?
We hebben één soort account en die is 30 euro exclusief BTW per maand. We rekenen niet meer als je boven bepaalde aantallen orders / producten e.d. zit zoals veel websites. Wij hanteren één prijs en dat is voor iedereen hetzelfde. Dus geen onverwachte kosten achteraf.
Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?
Ja, tenzij je anders aangeeft, worden abonnementen op Zakelijkverkopen.nl automatisch verlengd. Je kunt de instellingen wijzigen via instellingen in je account.
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Via de Instellingen pagina in je account kan je naar de abonnementspagina, daar vind je de optie om je abonnement op te zeggen. Let op dat er mogelijk opzegtermijnen van toepassing zijn.
Hoe verwijder ik mijn account?
Je kunt via Instellingen met één druk op een knop je account verwijderen. Let op: hiermee zet je je abonnement stop.
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
Je persoonlijke gegevens worden veilig bewaard conform alle privacy wetgevingen. Deze worden toegelicht in de Algemene Voorwaarden en Privacy Policy. Mocht er iets veranderen dan krijg je dit via verschillende kanalen te horen en vragen we je om de aangepaste voorwaarden te accepteren.
Waar kan ik een overzicht van mijn facturen bekijken?
Wanneer je een betaling hebt gedaan krijg je een bevestiging per mail met daarbij een PDF factuur van je betaling. Daarnaast zijn al je facturen terug te vinden in je account via het dashboard en de instellingenpagina. Als je de facturen niet per mail wilt ontvangen kan je dit via de Instellingen in je account stopzetten.
Moet ik meteen betalen om te beginnen met zakelijkverkopen.nl?
We raden aan om te starten met de gratis proefperiode. Zo zie je of onze tools geschikt zijn voor jou. Hierna kan je kiezen voor het maandelijkse abonnement. Deze kan overigens altijd stopgezet worden.
Ik heb al betaald maar ik wil mijn abonnement opzeggen, wat nu?
Betalingen gaan per maand. Zodra je hebt betaald, gaat de volgende maand dus in. Mocht je binnen 14 dagen na betaling je account willen opzeggen, neem dan contact met ons op via het contactformulier. Dan zullen wij je verder helpen.
Moet ik voor 2 of meerdere abonnementen betalen als ik 2 of meerdere bol. verkoop accounts heb?
Het korte antwoord is ja. Het zakelijkverkopen.nl account is geschikt voor één bol. verkoopaccount koppeling. Mocht je 2 of meerdere verkoopaccounts hebben en voor elk account een zakelijkverkopen.nl koppeling en account willen aanmaken, bieden wij korting aan. Neem contact op met onze klantenservice hier om hiervoor in aanmerking te komen.
Technische ondersteuning
Kan ik Zakelijkverkopen.nl gebruiken via mobiel?
Momenteel werken niet alle functies allemaal even goed via mobiel. Hier wordt hard aan gewerkt om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. De beste ervaring en toegang tot alle functies moet je de website via je PC of laptop gebruiken.
Is er een app voor Zakelijkverkopen.nl?
Er is momenteel geen app voor zakelijkverkopen.nl. Dit duurt nog wel even en wordt verwacht medio 2025.
Worden de gegevens van mijn bol. klanten veilig opgeslagen?
Ja, zakelijkverkopen.nl neemt de privacy en beveiliging van deze gegevens serieus. Deze worden ook conform de privacywet verwijderd na enige tijd. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie.
Gebruiken jullie 2 factor authentication?
Wij maken gebruik van 2 factor authentication via google. Na het instellen van je 2FA link je jouw account met deze dienst en elke volgende keer dat je inlogt neem je de code over vanuit je 2FA app.
Wat is de retailer API en waarom moet ik daar het account mee koppelen?
Via bol.com geef je toestemming aan Zakelijkverkopen.nl om een koppeling te maken met de Retailer API van bol.com en onze service. Via de Retailer API koppeling is het mogelijk om gegevens op te halen zoals producten, bestellingen, facturen, labels en meer. Deze koppeling is nodig om de webapplicatie te gebruiken. Niemand anders kan gebruik maken van uw Retailer API koppeling of uw gegevens direct inzien.
Kan ik de Retailer API koppeling ontkoppelen?
Wilt u geen gebruik meer maken van Zakelijkverkopen.nl? Dan kunt u vanuit bol.com de API ontkoppelen. Er worden dan geen gegevens meer opgehaald. Alle gegevens afkomstig van de Retailer API koppeling worden verwijderd van Zakelijkverkopen.nl. Ook bij het verwijderen van uw ZakelijkVerkopen account worden deze gegevens correct verwijderd.
Heeft zakelijkverkopen.nl toegang tot mijn bol.com verkopersaccount?
Wij hebben geen toegang tot jouw bol.com verkopersaccount en zullen ook nooit om je inloggegevens vragen. Er worden ‘requests’ gestuurd naar de server van bol.com via de Retailer API sleutels die zij zelf uitbrengen. Dit gebeurt bij elke externe webapplicatie die jou een functie aanbiedt voor je bol. verkoopaccount.
Wat te doen als de webapplicatie niet werkt of een storing heeft?
Neem onmiddellijk contact op met onze klantenservice en we zullen het probleem zo snel mogelijk oplossen.
Heb je een vraag, opmerking of suggestie?
Onze klantenservice staat klaar om al je vragen te beantwoorden. Stuur een e-mail naar klantenservice@zakelijkverkopen.nl via het onderstaande formulier.